dieta

Ako správne na diétu

Ako správne na diétu

Počítate kalórie, športujete do úmoru, ale obľúbené džínsy ešte stále nedokážete dopnúť a ručička na vašej váhe sa jednoducho odmieta pohnúť tým správnym smerom? Potom za vašimi “neúspechy” môžu stať aj úplné maličkosti, ktoré si ani neuvedomujete.
Na aké nenápadné sabotérov zhadzovanie prebytočných kilogramov by sme si mali dať obzvlášť pozor?

“Umelá” jedlá
Hoci nie je od veci strážiť si počas snáh o schudnutie príjem kalórií, samotné počítanie ešte nemusí fungovať stopercentne. Ono totiž záleží aj na tom, čo si nakladáte na tanier. Pokiaľ vo vašej strave pretrvávajú priemyselne spracované potraviny, polotovary a jedlá plná najrôznejších “aditív”, konzervantov a iných chemikálií, máte cestu k štíhlej postave znevýhodnenú. O tom, že vaše zdravie vám tiež dvakrát nepoďakuje, ani nehovoriac. Stavte predovšetkým na čerstvé a kvalitné potraviny!

nedostatok spánku

Potvrdila to mnoho štúdií – ak svojmu telu nedoprajete odporúčané množstvo kvalitného spánku (7 až 8 hodín každý deň, respektíve každú noc), dochádza k spomaleniu metabolizmu, ale aj k narušeniu hormonálnej rovnováhy. A to je nebezpečná kombinácia. Zaistí totiž, že budete mať tendencie sa prejedať. A čo viac, budete bojovať s chuťami na nezdravé a vysoko kalorické potraviny. Že z týchto bojov s vlastným telom nevyjdeme ako víťazi, netreba pripomínať. A s balením čipsov či čokolády sa chudne predsa len horšie. Zvlášť keď si vyčerpaný a pomalý metabolizmus uloží každú kalóriu naviac …
“Maskované” kalórie
Snažíte sa žiť zdravo, ako len môžete, a jete šaláty, pijete smoothie, doprajete si jogurty … Lenže ak si nedáte pozor na to, čo sa v týchto a ďalších “diétnych” pokrmoch skutočne skrýva, môžete svojej snahe o chudnutí skôr ublížiť. Napríklad kalorickú hodnotu šalátu znásobíte nevhodným dresingom (predovšetkým tým nakupovaným, prípadne majonézovým pod.) Alebo nadbytkom krutonky či orieškov, kupované smoothie môže byť plné cukru či iných látok, ktoré chudnutie rozhodne nepodporujú, a váš obľúbený jogurt s 0% tuku rozhodne nie je nízkokalorický. Skrátka akejkoľvek kupované pokrmy, nad ktorých zložením nemáte kontrolu, sú vždy rizikové.

Príliš zdravého jedla
Je až prekvapujúce, koľko ľudí je stále presvedčených, že ak je niečo zdravé, potom sa toho môže jesť, koľko chceme. To je ale nebezpečný omyl. Niektoré “superzdravé” potraviny sú totiž takú malú kalorickou bombou, ktorá vám síce dodá potrebné živiny, ale ako bonus aj nejaké to kilo navyše (teda ak to s ňou budete preháňať). Na čo si dať pozor predovšetkým? Napríklad na syry, niektoré mäsa, ale aj na avokádo či orechy. Rozhodne sa im nevyhýbajte, ale strážte si porcie.

(Visited 7 times, 1 visits today)

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.