jarné vitamíny

Jarné vitamíny

Jarné vitamíny

Prvé jarné lúče poteší po dlhých zimných mesiacoch snáď každého. Dni sa predlžujú, teploty rastú, príroda sa prebúdza a láka k vonkajším radovánkam s deťmi. Na začiatku jari je však stále pomerne chladné počasie, a práve toto prechodové obdobie prináša rad zdravotných nástrah, ktoré môžu po zime ešte oslabený detský imunitný systém potrápiť.

“S príchodom vytúženého slniečka deti odkladajú oblečenie, objavujú jarné prírodu všetkými zmyslami, počas hier si sadajú na studenú zem. Na prelome zimy a jari môžu byť ešte oslabené, a teda menej odolné proti chladu. Častokrát tak u nich dôjde k prechladnutiu, ktoré môže spoločne s oslabeným imunitným systémom zapríčiniť zápal močových ciest. Vhodným výberom primeraného oblečenia vzhľadom k vonkajším teplotám ale tiež aktivitám je možné deti ochrániť pred nepríjemným prechladnutím a virózami, ktoré bývajú bežné v tomto období. Základom by malo byť tzv. Vrstvenie, vďaka ktorému je možné dieťaťu zložiť alebo obliecť jeden kus oblečenia a zabezpečiť tak primerané teplo aj v prípade premenlivého počasia. ”
Doplňte stravu o vitamíny

Jar predstavuje obdobie, ktoré kladie zvýšené nároky na odolnosť detského organizmu. V dôsledku nedostatku slnečného žiarenia, prísunu čerstvej zeleniny a ovocia alebo fyzickej aktivity môžu byť deti oslabené a viac náchylné k nachladnutím či virózam. Rodičia by preto mali dbať, aby deti prijímali dostatok vitamínov, a to predovšetkým prírodnou cestou. “Pre zdravý vývoj dieťaťa je dôležitá vyvážená a plnohodnotná strava. Jedálniček by mal obsahovať dostatok zeleniny, ovocia, mliečnych výrobkov a mäsa. Čo sa týka potreby vitamínov, u zdravého jedinca ju možno úplne pokryť z prírodných zdrojov. V prípade, že je dieťa choré alebo má nedostatok konkrétnych látok, môžu rodičia po dohovore s lekárom dodať nevyhnutné zložky pomocou doplnkov stravy či vitamínových preparátov. V jarnom období je vhodným doplnkom napríklad hliva ustricová alebo echinacea. Tie okrem iného pomáhajú podporovať imunitný systém a zlepšovať celkový zdravotný stav. Rodičia by nemali zabudnúť, že dôležitý pre zdravie a posilnenie imunity detí je tiež dostatočný pobyt vonku na čerstvom vzduchu a tiež pozvoľné otužovanie, ktoré trénuje tepelne regulačné mechanizmy dieťaťa, tým nepriamo zvyšuje jeho odolnosť proti vírusovým nákazám “

(Visited 57 times, 1 visits today)

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.