potravinová pyramída

Potravinová pyramída

Potravinová pyramída

Potravinová pyramída je navrhnutá tak, aby uľahčila zdravú výživu. Zdravé stravovanie znamená získať správne množstvo živín – bielkoviny, tuky, sacharidy, vitamíny a minerály, ktoré potrebujete na udržanie dobrého zdravia.

Potraviny, ktoré obsahujú rovnaký druh živín, sú zoskupené na každom poli policajnej pyramídy. To vám ponúka výber rôznych jedál, z ktorých si môžete vybrať zdravú výživu. Po Food Pyramid ako sprievodca vám pomôže dosiahnuť správnu rovnováhu výživných potravín vo vašom kalorickom rozsahu. Štúdie ukazujú, že príliš veľa kalórií pochádza z potravín a nápojov s vysokým obsahom tuku, cukru a soli v hornej časti potravinovej pyramídy. Poskytujú veľmi málo základných vitamínov a minerálov, ktoré vaše telo potrebuje. Obmedzenie týchto kritérií je nevyhnutné pre zdravé stravovanie.

Takže v skratke, zdravé stravovanie zahŕňa:

veľa zeleniny, šalátu a ovocia
servírovanie celozrnných obilnín a chleba, zemiakov, cestovín a ryže pri každom jedle – vždy, keď je to možné, choďte na celozrnné odrody
niektoré mlieko, jogurt a syr
niektoré mäso, hydina, ryby, vajcia, fazuľa a orechy
veľmi malé množstvo tukov, nátierok a olejov
a veľmi malé množstvo alebo žiadne potraviny a nápoje s vysokým obsahom tuku, cukru a soli

doplnky stravy

Ak budete jesť rozmanitú a vyváženú stravu, potom zvyčajne nie je potrebné prijímať žiadne potravinové doplnky – dostanete všetko, čo potrebujete z jedla. Jedinou výnimkou je kyselina listová. Všetky ženy v reprodukčnom veku, ktoré by mohli otehotnieť, by mali každý deň užívať doplnok 400 μg (mikrogramov) kyseliny listovej. Ak žena otehotnie, mala by pokračovať v užívaní doplnku počas prvých dvanástich týždňov tehotenstva.

(Visited 27 times, 1 visits today)

Pridaj komentár