Walnut kernels whole and walnut oil on rustic old wooden table

Vlašské orechy a ich význam pre zdravie

Vlašské orechy a ich význam pre zdravie

Kto nemá rád bohatú, úžasnú chuť vlašských orechov? Každý to robí, že? Nie je to dôvod, prečo sme ich dali takmer všetko? Od obilnín po cukrárske bary, cookies na chlieb až po vdolky, každý miluje chrumkavú dobrotu vlašských orechov.

Avšak pre nich je oveľa viac ako jednoducho chrumkavá chuť. Vlašské orechy obsahujú mnoho dôležitých zlúčenín, ktoré majú takmer neuveriteľný zdravotný prospech – prínosy pre zdravie, ktoré sú také dôležité, mali by ste nájsť spôsob, ako jesť viac z nich každý deň.

Vlašské orechy dostali v poslednej dobe zlý rap, pretože majú vysoký obsah tukov a kalórií. Pravdou je, že majú vysoký obsah kalórií, takže by ste mali obmedziť spotrebu na približne 1 alebo 1,5 uncí denne. Dobrou správou je, že 1 oz je všetko, čo potrebujete na získanie všetkých zdravotných výhod, o ktorých si môžete prečítať nižšie. Pokiaľ ide o tuk, nie je to nezdravý francúzsky druh tuku; hovoríme prirodzene, celý potravinový tuk, ktorý vaše telo túžia.

Takže čítajte zo všetkých dôvodov, prečo by ste mali byť zásobní a hlbšie na surových vlašských orechoch.

1. Znížte riziko smrti

V jednej štúdii PREDIMED, ktorá sa týkala ľudí, bola hodnotená stredomorská strava a zistilo sa, že vlašské orechy znižujú úmrtnosť na rakovinu. V skutočnosti Harvardská škola verejného zdravotníctva vykonala štúdiu, ktorá zahŕňala 118 000 osôb a zistila, že osoby, ktoré konzumovali niekoľko orechov každý deň, mali o 20 percent menšiu pravdepodobnosť úmrtia z akejkoľvek príčiny počas 30 rokov. Ak to nie je dôvod, aby ste mohli jesť viac orechov, čo je?

5. Zlepšené zdravie pre diabetikov

Táto ďalšia štúdia dokazuje, že tuk v vlašských orechoch je pre telo prínosom. Dospelí s nadváhou, ktorí boli diagnostikovaní s diabetom 2. typu, dostali denne ¼ šálky vlašských orechov. Počas prvých troch mesiacov tejto štúdie mali tieto subjekty v porovnaní s kontrolnou skupinou významné zníženie hladín inzulínu nalačno.

Iná štúdia vykonaná v Austrálii používala 50 dospelých diabetikov s nadváhou a potom ich rozdelila do dvoch skupín. Obidve skupiny dostávali stravné rady, ale polovica skupiny dostávala každý deň 30 gramov vlašských orechov. Časový rámec štúdie bol jeden rok, ale v prvých troch mesiacoch sa zistilo, že skupina, ktorá konzumovala vlašské orechy, významne znížila hladinu inzulínu na pôst. Zistite ďalšie prírodné lieky na diabetes.

6. Znižuje riziko kardiovaskulárnych ochorení

Niektoré štúdie ukazujú, že konzumácia vlašských orechov môže značne znížiť hladinu celkového a zlého (LDL) cholesterolu. V jednej štúdii vykonanej v Iráne bolo 52 osôb rozdelených do dvoch skupín. Jedna skupina jedla 20 gramov orechov denne, zatiaľ čo druhá skupina nedostala žiadnu. Len po 8 týždňoch skupina, ktorá konzumovala vlašské orechy, znížila hladinu triglyceridov o viac ako 17 percent a zvýšila svoj dobrý (HDL) cholesterol až o 9 percent.

V ďalšej štúdii, ktorú vykonala univerzita vo Wisconsine, bolo 36 jedincov konzumujúcich 30 gramov anglických vlašských orechov každý deň počas jedného mesiaca. Hoci pridaním kalórií k ich diétam, nezískali váhu a ich lipidové profily v krvi sa znížili. Prečítajte si viac o tom, ako prirodzene regulovať cholesterol.

7. Zvýšte plodnosť muža

Vedci UCLA študovali 117 mladých mužov, ktorí konzumovali typickú americkú diétu. Po tom, ako bolo 59 z týchto jedincov podaných 75 gramov vlašských orechov každý deň počas 12 týždňov, zistilo sa, že skupina, ktorá jedla vlašské orechy, výrazne zlepšila kvalitu, pohyblivosť a vitalitu spermií.

8. Potlačte rakovinu prsníka

Štúdie, ktoré zahŕňajú zvieratá, ukazujú, že konzumácia vlašských orechov výrazne znižuje veľkosť a počet nádorov rakoviny prsníka. Výskumníci sa domnievajú, že sú to omega-3 mastné kyseliny, fytosterol a antioxidanty, ktoré sú zodpovedné za tieto protirakovinové účinky.

 

2. Inhibuje rakovinu hrubého čreva

Myši, ktoré boli kŕmené vlašskými orechmi v štúdii Harvard Medical School, zistili, že majú 27% pomalší rast rakovinových nádorov a 33% menších nádorov v porovnaní s myší, ktoré boli kŕmené potravou vrátane kukuričného oleja. Predpokladá sa, že vlašské orechy pracovali výrazným znížením angiogenézy.

3. Číslo 1 v antioxidačnej sile

Ďalšie orechy nemôžu držať sviečku, pokiaľ ide o antioxidanty. Vlašské orechy majú dvakrát toľko ako ostatné orechy. Majú tiež najsilnejší typ antioxidantov a najvyššiu kvalitu. Jedna štúdia merala antioxidanty v orechoch a zistila, že sú 2 až 15 krát účinnejšie než vitamín E.

4. Walnuts Whip Stress

Vedci z Penn State University zistili, že pridanie vlašských orechov k dennej strave človeka môže pomôcť telu pripraviť na epizódy stresu. Táto štúdia používala 22 dospelých so zvýšenou hladinou cholesterolu a potom vystavila tieto osoby stresu. Subjekty, ktoré obsahovali orechový olej a vlašské orechy obsiahnuté v strave, mali nižšiu stresovú odozvu a nižšie hladiny krvného tlaku ako kontrolná skupina.

(Visited 10 times, 1 visits today)

Pridaj komentár