grilované jedlo

Zdravá letná grilovačka

Zdravá letná grilovačka

Pamätáte si ešte na prvý januárový deň a všetky tie predsavzatia, ktoré väčšinou všetci porušíme aj tak ešte v ten deň? Najmä tie o zdravom životnom štýle, o behaní, chudnutí a vynechaní sladkého, vyprážaného a nezdravého… Nie vždy ale sme na vine my samé, napríklad keď v tomto období opekačiek a grilovačiek napadne vašim priateľom, že by bolo dobré niečo podobné zorganizovať, predsa nepoviete nie len preto, lebo sa snažíte dodržať diétu a schudnúť tie posledné tri kilá. Veď ako sa hovorí, pokiaľ človek chce, všetko sa dá – preto sme pre vás pripravili zopár tipov na chutné jedlá vhodné na grilovačku, ktoré sú zároveň zdravé, takže nemusíte mať žiadne výčitky a pohodový večer s priateľmi si môžete poriadne vychutnať.

Plnené grilované cukety

  • cuketa
  • cibuľa
  • hríby podľa chuti
  • strúhaný syr
  • soľ, mleté čierne korenie
  • mletý zázvor

Cukety bez olúpania rozrežeme na polovicu a vnútro vyberieme, cukety si však odložte – ešte ich budeme potrebovať. Dužinu a pripravené hríby najemno nakrájame a chvíľku podusíme. Do takejto zmesi pridáme nastrúhaný syr, podľa chuti okoreníme, osolíme a dochutíme ešte mletým zázvorom, ktorý príjemne celé jedlo osvieži. Zmesou naplníme odložené polovice cukety a grilujeme asi 6 minút.

Grilovaný baklažán so syrom a orieškami

  • baklažán
  • balkánsky syr
  • píniové oriešky
  • olivový olej
  • cesnak
  • soľ, mleté čierne korenie

Na začiatok si pripravíme baklažán, ktorý nakrájame na plátky a posypeme soľou, čím ho zbavíme horkastej chuti. Plátky baklažánu vysušíme a potrieme predpripravenou olejovou zmesou (olivový olej zmiešaný s prelisovaním cesnakom a korením). Takto ochutený baklažán ogrilujeme z oboch strán, uložíme na tanier a posypeme rozmrveným balkánskym syrom a píniovými orieškami.

Grilovaná zelenina so sezamom

  • zelenina podľa chuti (baklažán, paprika, paradajka, fenikel, cuketa…)
  • olivový olej
  • bylinky, soľ, korenie
  • sezamové semienka

Pri tomto recepte si môžete zvoliť akúkoľvek zeleninu, ktorú obľubujete, či už spomínanú cuketu alebo baklažán, ale aj paradajky, papriku a ďalšie. Zeleninu nakrájame na kúsky, pokvapkáme olivovým olejom a ogrilujeme z oboch strán. Po rozložení na tanier ju dochutíme, pridáme (najlepšie čerstvé) bylinky a posypeme sezamom.

Sladké potešenie

Nesmieme zabudnúť ani na milovníčky sladkých dobrôt, takže ak ste si odpustili zmrzlinu či čokoládu, za odmenu si pripravte aspoň sladké ovocie – na grile sa dá pripraviť množstvo druhov ovocia, záleží len na tom, ktoré máte najradšej. Zvoľte napríklad broskyne, rozrežte ich na polovice (samozrejme odkôstkujte) a potrite medom, potom stačí len zľahka ogrilovať a podávať napríklad s bielym jogurtom. Ak máte radšej niečo tropickejšie, siahnite po ananáse, ktorý pred grilovaním nakrájajte na hrubšie kúsky a namočte v rozpustenom masle.

(Visited 61 times, 1 visits today)

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.