4 zásady, ktoré musíte skombinovať pre šťastnú kariéru

Keď som bol univerzitným profesorom, pravidelne by som radil svojim vysokoškolským študentom, aby nasledovali ich srdce pri výbere veľkého. „Je to efektívnejší spôsob, ako žiť!“ Povzbudil by som ich. Sledovanie svojho srdca je tiež zvykom začať kultivovať čoskoro, pretože intuícia je ako sval alebo sonar: čím viac ho používate, tým silnejší a jasnejší to dostane. Čím viac ho budete ignorovať, tým viac ochromíte a stmavnete. To tiež pomáha žiť zmysluplný život celkovo, ktorý radosť guru Gretchin Rubin radí, je neoddeliteľnou súčasťou seba-uvedomenie.

Celkovo existujú štyri kľúčové zložky pre úspešnú, účelovo orientovanú kariéru. Vizualizujte ich ako pretínajúci sa diagram Venna:

1. Láska a vášeň
To je tá časť, ktorú často odchádzame až do konca, ale je dôležité začať tu a nepovažovať ju za luxus, aby ste milovali to, čo robíte. Ako mi povedal môj otec pred desiatkami rokov, „Ak robíte to, čo máte radi, budete musieť odmietnuť príležitosti!“

2. Zručnosť
Musíte byť skutočne dobrí v konkrétnom povolaní a časom rozvíjať odborné znalosti.

3. Kompenzácia
Zarábanie pohodlného bývania je vždy relatívne, ale v ideálnom prípade chceme, aby čas a energia strávená učením povolania premenili na pohodlný životný štýl. A pamätajte – nie je to koľko peňazí robíte, koľko peňazí si ponecháte.

4. User-Center
Toto konštrukčné myslenie je niečo, na čo môžeme zabudnúť. Ale dôsledne sa zamilujete do problémov ľudí – nie vašich riešení – a nikdy nebudete mimo biznisu. Uistite sa, že ľudia potrebujú a sú naplnení tým, čo milujete, sú kvalifikovaní a z ktorých môžete zarobiť peniaze.

Príliš veľa z nás sa v našich štyridsiatych rokoch zobudí len preto, aby si uvedomili, že zlaté manžety sú dusivé a že v našich životoch chýba zmysel a účel. S týmto vedomím som sa stal očarený pocitom ikigai, japonskej filozofie, ktorá odkazuje na koncept zdroja všetkých vecí, ktoré dávajú vašej životnej hodnote. To môže byť voľne preložené do „vec, ktorú žijete“. Ikigai je výsledkom spontánnych aktivít, vďaka ktorým sa cítite nažive a majú dôvod na život. “Na japonskom ostrove Okinawa, pôvode ikigai, výskumníci našli jednu z najvyšších koncentrácií spokojných stotročíkov Dan Beuttner, národný geografický prieskumník hovorí o tom v tomto rozhovore TEDx 2009.

Škála na organizácie ikigai a účel by sa mohla nazývať senzibilizácia, čo je pojem, ktorý sociológ Karl Weick prvýkrát predstavil v akademickom článku v roku 1988. Senzibilizácia je proces, ktorý jednotlivci používajú na to, aby do svojho diela priniesli kolektívny zmysel prostredníctvom interpretácie udalostí (fúzií, straty podielu na trhu úspešné uvedenie produktu na trh) za účelom tvorby zmyslu. Sensemaking, ako ikigai, vytvára priebežný a spontánny proces spätnej väzby. Pomáha organizáciám retrospektívny zmysel toho, čo sa práve stalo.

Predstavte si posun v tóne, ktorý by vaša spoločnosť mala, keby jednotlivci boli riadení spoločnosťou ikigai a celá organizácia mala čas na senzibilizáciu. To by urobilo všetko, čo by vo svete pomohlo pri orientovaní sa v nejednoznačnosti, neistote a spájaní zamestnancov autentickejším spoločenským spôsobom. V konečnom dôsledku vám bude váš zákazník poďakovať, pretože všetky skvelé skúsenosti so zákazníkmi začínajú zámernou internou prácou.

(Visited 19 times, 1 visits today)
Share