arašidové maslo

Je arašidové maslo dobré pre vás?

Je arašidové maslo dobré pre vás?

Milujete arašidové maslo na sendvičoch a iných receptoch, ale myslíte si, že je to nezdravé? No, nie si sám. Mnoho ľudí tiež miluje arašidové maslo, ale váhajú o jeho konzumáciu, pretože obsahuje veľa tukov a sodíka. Iní hovoria, že je úplne zdravé konzumovať arašidové maslo. Takže je arašidové maslo pre vás dobré?

Tam bolo veľa diskusie, pokiaľ ide o konzumáciu arašidového masla. Pravdou je, že pokiaľ nie ste alergický na arašidy a pokiaľ nebudete príliš veľa, arašidové maslo je pre vás dobré. Existujú dokonca aj štúdie, ktoré dokazujú toto tvrdenie.

Tu sú niektoré fakty o obsahu výživy a zdravotných výhod arašidového masla, ktoré vám pomôžu pochopiť.

Arašidové maslo má vysoký obsah bielkovín
Podľa potravinového dokladu o výživovej hodnote USDA obsahuje 2 lyžice alebo 32 gramov arašidového masla 7 gramov bielkovín. To je viac ako 20% požadovaného denného príjmu bielkovín pre deti a približne 10% pre dospelých.

Proteín je užitočný pri budovaní a opravách svalových tkanív. Tiež vám pomôže cítiť sa plný dlhší čas, čo je skvelé, ak ste na programe na zníženie telesnej hmotnosti.

Obsah draslíka je vyšší ako obsah sodíka
Zatiaľ čo 2 polievkové lyžice-podávanie arašidového masla obsahuje 152 miligramov sodíka, to tiež dáva 238 miligramov draslíka.

Je známe, že draslík neutralizuje negatívne účinky sodíka, najmä pokiaľ ide o zdravie vášho srdca. Draslík tiež pomáha znížiť riziko vysokého krvného tlaku, mozgovej príhody a tráviaceho príkazu, okrem iného.

Tuky v arašidovom masle sú väčšinou dobré tuky
Arašidové maslo obsahuje tuky, ale podľa príspevku Harvard Health väčšinu týchto tukov tvoria nenasýtené tuky. Nenasýtené tuky sú dobré tuky, ktoré pomáhajú znížiť LDL (zlý cholesterol) a pomáhajú znižovať riziko kardiovaskulárnych ochorení.

Tieto mononenasýtené a polynenasýtené tuky tiež dokázali, že stabilizujú hladiny glukózy a inzulínu, ktoré sú zodpovedné za zníženie rizika cukrovky.

Arašidové maslo je zdrojom vlákniny
Podobne ako ostatné strukoviny, arašidové maslo obsahuje vlákninu. Hlavne vás udrží zdravým tým, že sa vyhne a zmierňuje zápchu. Pomáha predchádzať tráviacim problémom a tiež pomáha udržiavať zdravú váhu.

Ďalšie výhody pre zdravie arašidového masla
Okrem vyššie uvedených zdravotných prínosov arašidového masla obsahuje aj vápnik, ktorý podporuje zdravé kosti a zuby; železo, ktoré pomáha pri výrobe zdravých červených krviniek; Niacín alebo vitamín B-3, ktorý podporuje zdravý metabolizmus a rast buniek; a mangánu, ktorý pomáha pri vstrebávaní vitamínov a podporuje zdravý metabolizmus, zdravé kosti a zdravé hladiny cukru.

dôležité informácie
Spotreba arašidového masla
Zatiaľ čo arašidové maslo pôsobí lepšie ako poškodiť vaše zdravie, je dôležité konzumovať to mierne. 2 lyžice arašidového masla obsahujú 188 kalórií, čo je pomerne vysoká pre malú porciu.

Tiež by ste mohli konzumovať nadmerné množstvo nasýtených tukov a sodíka z jesť príliš veľa arašidového masla. To môže mať za následok ochorenie srdca, vysoký krvný tlak a iné ochorenia.

Nákup arašidového masla
Buďte opatrní pri kúpe arašidového masla v supermarketoch, pretože tam sú tie, ktoré majú vysoké množstvo pridaného cukru a soli. Prečítajte si štítky a vyberte organické alebo viac prirodzené druhy arašidového masla. 100% prírodné arašidové maslo je najlepšou voľbou, aby sa plne využili jej zdravotné výhody.

Takže je arašidové maslo zdravé a dobré pre vás? No, áno! Pokiaľ si vyberiete prírodné arašidové maslo a budete ho konzumovať s mierou, arašidové maslo je pre vás dokonale zdravé.

(Visited 11 times, 1 visits today)

Pridaj komentár